Top 7 minciuni de la tehnic
Acest post a fost scris dupa ce autorul a citit articolul “Top 7 minciuni de la tehnic” – scris de Dragos Manac
din punctul de vedere al departamentului tehnic
7. Dureaza 3-6-12 luni
Durerea: Clientul e inca unu din seria “se poate si mai prost”. Habar nu a avut sa explice in cuvinte simple ce vrea, ce are nevoie. Din ce am inteles ma astept sa termin in 3-4 saptamani, dar din experienta ma astept la schimbari radicale dupa ce am reusit sa scriu mai bine de 50% din cod. Iar in momentul in care proiectul va fi in stadiu Beta si clientu are acces de test, ma astept si la mai multe modificari.
Pastila: Pentru ca deja am 75% din componente scrise modular de la alte aplicatii facute pana acum, asamblarea e ca si cand m-as juca cu Lego. Totusi din cauza stereotipului clientului, trebuie sa ii dau de inteles ca este un proiect foarte complex ce necesita foarte multa munca si foarte mult timp.
6. Lucram la backend.
Durerea: Stau ca prostu de 4 ore si ma uit la e-mail-ul trimis de client si incerc din rasputeri sa transform noile modificari radicale, anticipate la punctul precedent, in ceva cat de cat logic si ma gandesc cu groaza ca am de rescris mai bine de 50% din cod.
Pastila: Sa ii dau bice cu lucrul la frontend ar fi pur masochism. Totusi nu pot sa-i zic omului ca e un imbecil, in mare parte datorita faptului ca am nevoie de bani. Incep sa ii explic in termeni cat mai tehnici si vorbind (la telefon) cat mai repede posibil, modificarile ce trebuie realizate la nivel de cod. Moment in care va fi total pierdut in spatiu si va spune “Da, da,da ” mai mult ca sa nu para prost.
5. Trebuie sa cumparam echipamentul X, softul Y si solutia Z.
Durerea: Brusc m-am trezit ca dintr-un program handicapat de simplu, trebuie sa implementez functionabilitatea lui Amazon, streaming-ul lui YouTube, si complexitatea lui Google … la aceeasi bani si in acelasi deadline.
Pastila: Avem 2 vinovati: Eu ca am crezut ca e client de treaba si nu am despicat firul in 14 in contract, mentionand tot ce am de facut, inclusiv durata in milisecunde si am tot incurajat clientul ca se poate face si ca e usor. Clientul ca imbatat de posibilitati si vise proprii a semnat ca primarul o gramada de anexe la contract. Toate bune si frumoase dar imaginea din vitrina te poate orbi rapid, iar dupa ce ai bagat multi bani si timp, ar fi mult mai mult de pierdut daca dai inapoi.
4. Trebuie (re)-scris/facut de la zero.
Durerea: Ultimul angajat al clientului, nepot sau student in primul an, a facut un spaghetti code de imi vine sa imi dau palme. Dupa cerintele date observ ca o reparatie de cod ar dura mai mult decat deadline-ul, nu pot folosi nimic din componentele dezvoltate in timp de mine si chiar daca m-as chinui sa le indes si sa le fac sa mearga, un update ulterior ar insemna o alta tentativa de suicid.
Pastila: Incerc sa explic clientului ca e in avantajul lui pe viitor, ca sa nu mai zic de avantajul meu, sa aiba o aplicatie refacuta, mai rapida, mai usor de modificat ulterior => costuri scazute in update-urile din viitor. In felul asta e si el multumit ca nu isi pierde suportul pe viitor si costurile nu vor creste astronomic, sunt si eu multumit ca am mai putin stress si am prins si un client pe termen lung de la care o sa mananc o paine buna si posibil sa ma si recomande mai departe.
3. Totul este sub control. Proiectul e 95% gata.
Durerea: Clientul non-tehnic depistat la punctul 7. Din punctul meu de vedere e cam terminata munca, doar mai trebuie testat si de non-tehnici. Asa ca il dau la secretara blonda sa-l butoneze. Stand in spatele ei, descopar noi modalitati de a folosi computerul, care nu le credeam posibile. Inapoi si mai adauga cateva check-uri si sanitizari si roaga-te sa nu mai descopere si modalitatea n+1 de a fute un program.
Pastila: Testam din greu sa fim siguri ca nu veti intampina dificultati si ca totul functioneaza corect. Nu e chiar o pastila, sanitizam si conditionam tot. Dupa ce mi-a futut ficatii atata timp, chiar vreau sa fiu 110% sigur ca nu a scapat nimic si sa nu il aud ca eu sunt de vina ca am facut treaba de mantuiala.
2. Am testat, functioneaza.
Durere: Prima instalare/primul test e un esec total. Dupa ce m-am chinuit sa vad ca merge pe XP, pe Vista, pe Windows7, dupa ce am sanitizat si conditionat toate chestiile posibile, clientul te suprinde.
De unde durerea mea a scos XP-ul ala fara ServicePack si plin de virusi si cu shpemii de programe instalate deaiurea si dezinstalate cu Shift+Delete … ma depaseste. Pana acum am crezut ca toate screenshot-urile si filmuletele de pe net, sunt facute la caterinca. Se pare ca nu.
Pastila: Chiar nici una 🙂 Citeste contractul, citeste cerintele de sistem 😛 I win.
1. Ne intereseaza proiectul!
Durerea: Tehnicul a avut prima intalnire cu clientul.
Pastila: Speranta moare ultima. Tehnicul cauta tot timpul o provocare si spera sa nu mai gaseasca clienti ca ultimul idiot cu care a trebuit sa lucreze. E-mail-ul de contact si propunere a sunat asa de bine incat tehnicul a crezut ca l-a prins pe Dumnezeu de picior. Tehnicul e nerabdator sa vorbeasca cu clientul ca sa afle mai multe detalii.
Top 7 minciuni de la tehnic
Post-uri similare:
- Unde ie specialisti dom’ne?
- IT at a glance
- optimizare a timpului
- telemarketing
- GeekMeet Mures kum’fu
Comments
3 Responses to “Top 7 minciuni de la tehnic”
Tweetbacks
Trackbacks
Leave a Reply
Super tare, am ras cu lacrimi. Mai mult deoarece asa se intampla si la mine de regula :)). E un fel de rasu-plansu.
haha… foarte tare. din pacate adevarul sta de partea cealalta a baricadei ca de acolo vin BANII. de partea asta e doar ceva de ajustat. pana la urma nu conteaza cum e atata timp cat functioneaza.
@gigix: Conteaza lafel de mult si cum functioneaza!
Ca o mica paralela, si tara noastra frumoasa, functioneaza. Doar ca nimanui nu prea ii convine cum functioneaza.